Prieskumné agentúry začínajú vyťahovať Kiskovu Za ľudí pred parlamentnými voľbami do výšin rovnako ako Čaputovú pred prezidentskými

//Prieskumné agentúry začínajú vyťahovať Kiskovu Za ľudí pred parlamentnými voľbami do výšin rovnako ako Čaputovú pred prezidentskými

Prieskumné agentúry začínajú vyťahovať Kiskovu Za ľudí pred parlamentnými voľbami do výšin rovnako ako Čaputovú pred prezidentskými

Vo štvrtok prišla agentúra AKO s výsledkami predvolebného prieskumu, ktoré odrazu posunuli Kiskovu stranu Za ľudí z hranice zvoliteľnosti 5% na 8,8%. Krátko pred ňou s podobným prieskumom prišla agentúra MVK. Čo sa to odrazu deje? Ako je možné, že zrazu sa dostáva strana tohoto azda najznámejšieho daňového, volebného, úverového a pozemkového „gurua“ medzi strany, ktoré svojimi preferenciami dokážu dokonca zostaviť vládu?

Je potrebné si uvedomiť, že začína ako cez kopírak dochádzať k niečomu, čo sme mohli v priamom prenose sledovať už pred prezidentskými voľbami. Aj vtedy, konkrétne necelé dva mesiace pred voľbami, začali prieskumné agentúru, najmä dovtedy takmer neznáma prieskumná agentúra AKO, v prieskumoch odrazu vyzdvihovať Zuzanu Čaputovú, z ktorej ako z doposiaľ neznámej ženy urobili „hviezdu“. Čaputová mala totiž ešte koncom januára ledva 9% podporu a prieskumom dominovali iní kandidáti. A odrazu došlo k jednej veľmi zaujímavej situácii. V polovici februára si Čaputová, resp. ľudia za ňou z Progresívneho Slovenska, zaplatili u agentúry AKO prieskum v hodnote 5100 euro, v ktorom jej odrazu podpora raketovo stúpla na 15%.

A to bol len začiatok, týždeň po tom odrazu predbehla aj svojho spolukandidáta z SaS Mistríka, ktorý sa nakoniec aj vzdal v jej prospech, a už mala podľa agentúry MVK viac ako 19%, čo už ale o pár dní nato tiež nebola pravda a podľa agentúry AKO získala 28%. No v posledný februárový deň už neplatilo ani to a Čaputová mala podľa FOCUS-u už 45%, čo v posledný deň, kedy bolo podľa zákona dovolené vykonávať prieskumy verejnej mienky, zaklincovala opäť doposiaľ neznáma agentúra AKO, u ktorej si Čaputová predtým prieskum zaplatila, ktorá jej dala až 53% preferencie. A okrem prieskumov v pozadí samozrejme verejnou mienkou manipuloval gigantický predražený marketing platený z financií liberálnej, mediálnej a digitálnej oligarchie.

A k niečomu podobnému začína s najväčšou pravdepodobnosťou dochádzať aj dnes pri Kiskovej strane, ktorá sa dlhodobo pohybuje na hranici zvoliteľnosti. Liberálne prozápadné sily totiž potrebujú, aby novú vládu zložili liberálne strany, ktoré im budú poklonkovať a plniť ich príkazy. A práve preto sa budú podobné manipulácie len zvyšovať. Už len to, že si niekto dáva robiť prieskumy za peniaze totiž hovorí za všetko. Ak si prieskum môže kúpiť hocikto je to samo o sebe podozrivé, pretože to, že sa niekde pohybujú veľké peniaze dáva priestor pre manipulácie, resp. ovplyvnenie prieskumu v požadovaný výsledok. Formulácia otázok, prieskumná vzorka ľudí, čas, miesto a iné okolnosti sa tomu totiž dajú podľa správnej výšky finančných prostriedkov hravo prispôsobiť. Nehovoriac o tom, že už som počul aj o prípadoch, kedy sa prieskumné agentúry s ľuďmi, ktorí im povedali, že sa zaoberajú politikou a verejným dianím, odmietli ďalej baviť a hovor im položili.

A preto sa tu môžeme opäť baviť o začiatkoch veľkých manipulácií verejnej mienky, ktoré sa príchodom dňa volieb budú len stupňovať a ktorých hlavým cieľom bude samozrejme ovplyvňovanie volebných výsledkov a zámerné marenie spravodlivej demokratickej súťaže pri voľbách. Je však načase, aby sa politici a úrady začali konečne zaoberať tým, ako dostať tieto v podstate nikým nekontrolované agentúry pod kontrolu a dohľad, pretože ako sami môžete vidieť, také postavenie, aké majú v súčasnej spoločnosti, nemajú azda žiadne iné organizácie. A preto, aj keď väčšina z ľudí znalých veci neberie dané prieskumy vážne, ak budú prieskumné agentúry za pomoci médií dlhodobo podobne masírovať verejnú mienku, je dosť možné, že skutočne tomu viacerí „ovčania“ uveria a pôjdu dané strany voliť.

Všetko je to ako cez kopírak s dianím pred prezidentskými voľbami. Ak sa však nechajú občania aj tentokrát zmanipulovať liberálnym marketingom plateným z financií liberálnej, mediálnej a digitálnej oligarchie a zvolia si do NR SR väčšinu liberálov, ktorá následne zloží vládu, bude to pre súčasnú podobu Slovenska a slovenskej spoločnosti znamenať katastrofu. Ak si to niekto ešte dnes neuvedomuje, je to veľmi smutné. Raz si to však uvedomí, no to už môže byť pre Slovensko naozaj neskoro…

Martin Bago

https://slovensko.hnonline.sk/2001145-prieskum-ako
https://www.postoj.sk/46785/prieskum-agentury-mvk-vzrastlo-kdh-aj-za-ludi-vedie-stale-smer
Už pred prezidentskými voľbami som ohľadom gigantických manipulácii s prieskumami verejnej mienky písal tu:
https://blog.infovojna.sk/neverte-prieskumom-volte-srdcom-prieskumy-verejnej-mienky-su-gigantickou-manipulaciou-platenou-z-financii-liberalnej-medialnej-a-digitalnej-oligarchie/

By |2019-09-06T10:53:33+00:006. septembra 2019|Categories: Infovojna|0 Comments

About the Author:

Avatar

Leave A Comment