nadšenie z práce „za ludí“ pre Rómov

//nadšenie z práce „za ludí“ pre Rómov

nadšenie z práce „za ludí“ pre Rómov

snažil som sa komentovať článok obdivovateľky práce Kiskovcov,Ak som to správne pochopil ,autorkou textu je pani Marcinková. No,poteš Pán Boh!Musím povedať,že už dávno,ma nejaký text,tak nevytočil.Moje drahé,blbé ,aj s ocinkom.
Už som čítal všeličo,no toľkú naivitu,“odbornú sprostotu“ už dlho nie,až sa mi na čele vyhodilo akné!
Nechápem,kde beriete tú nebotyčnú drzosť na príklade jedného,akože“spaseného dieťaťa“tak mrzko generalizovať?To chcete vážne tvrdiť,že každé dieťa,rómske dieťa,čo nastúpi do prvého ročníka ho automaticky,lebo je rómske neurobí?Lebo čo?Lebo že automaticky patrí do Osobitej školy?Lebo je diskriminované,lebo je z osady?
Viete si,čo i len v slnečnom sne predstaviť prácu učiteľa na ZŠ a najmä toho,čo má v triede rómske deti? Ani jeden a zdôrazňujem ,ani jediný učiteľ,ktorého poznám a nie je ich málo,nerobí rozdiel medzi deťmi,prváčikmi podĺa jeho pôvodu,či národnosti!Ani jeden učiteľ,nerobí zaradenie dieťaťa medzi ťažko edukoveteĺné,len tak.
Ak sa milá slečna,či mladá pani domnieva,že členovia a predstavitelia mimovládok a rómskych aktivistov niečo pre vzdelanie,či kultiváciu rómov urobili,tak sa hlboko a asi vedome mýli!Je to presne ako ste písali.Zbierajú ocenenia,peniaze na nezmyseľné „projekty“,ktoré okrem zisku a mzdy pre vyvolených nepriniesli NIČ,NiČ,..semmit,nicht,ničevo a najmä NIŠTA!Tie“ Komunitné centrá“,tá spása“ rómov je s prepáčením v našich podmienkach na H O V N O s prepáčením.Lepší výraz nepoznám.Importovaná kravina , možno z USA,kde pre naozajstnú komunitu Indiánov ,snáď mohla pôsobiť,no na Rómov pôsobiť nemôže,také čosi,ako ucelená a kompaktná komunita ani v jednej osade nie je.
To,o čom sa nás snažíte presvedčiť a s vami aj všetci „dobráci“,nie je pomoc potrebným,ale umelé vytváranie zdania pomoci na zaistenie toku peňazí,nie pre rómov,ale pre ich pomocníkov,čo im predsa „musia pomáhať“!
Nádherným príkladom idiotizmu a hlúposti je ,presadenie tzv.Rómskej národnosti a práva výuky v rodnom jazyku.Úžasné!Potlesk!Dlhotrvajúci potlesk! Zamyslime sa spoločne,ak sa ešte dokážete zamyslieť:
Rómske dieťa nastúpi do ZŠ a bude vyučované v rómštine?(asi preto ten plač,že máme málo romských učiteľov).Neviem,ako tá výuka bude vyzerať,lebo ak sa nemýlim,snahy o zavedenie,či vznik spisovnej Romčiny,začal niekedy po revolúcii presadzovať Doc.Ščuka,no jeho snahy neboli práve jednoznačne prijímané samotnými rómami a viem,že neuspel.Niečo takého istote existuje,keďže sa Romistika a Rómčina už na VŠ učila,ešte pred jej uzákonením,vďaka aj pani Kláre Orgovánovej.
Dôsledok tohoto prístupu,vidíme dnes na každom kroku,lebo deti z osád NEovládajú slovenčinu a ak,tak v akomsi prečudesnom patvare a hovorenému ,jednoducho NErozumia!
Potom je ešte ďalší výsledok,keď síce rozumejú,no nerozprávajú.Cestoval som minulý mesiac na slovensko a z Bratislavy,som išiel vlakom do Košíc.V kupé s nami sedel otec so synom.Otec,okolo 38,syn 9 rokov.Otec,slušne oblečený,slušný,s výbornou slovenčinou,celú cestu komunikoval so synom po slovensky,no syn,mu odpovedal iba rómsky,pokiaľ bola synova odpoveď určená nám,ostatným,otec doslova tlmočil.Za celú cestu,otec,neprehovoril inak,ako po slovensky i so synom a syn,celú cestu nepovedal ani slovko po slovensky i keď zjavne rozumel a veľmi dobre .Nedalo mi to,a asi po hodinke som sa s otcom dal do reči a medzi rečou,som povedal,že by mal syna naučiť po slovensky,lebo nebude mať možnosti sa uplatniť.Otec sa pochválil,že syn chodí do tretej triedy a že sa veľmi dobre učí,ale, že hovorí iba po rómsky.
Je to už vyše mesiaca,no doteraz krútim hlavou!
Skonštatovať,že chudoba je drahý špás a pozerať sa na problém len ako problém bývania,ne-hygieny,špiny a nedostatku vody nestačí.Za bývalého režimu,sa urobilo veľa,niektoré osady zmizli na trvalo,iné nie,no títo ľudia dostali možnosť,ako sa z biedy vymaniť.Ako sa podarilo,to vidieť nie je,lebo tí čo chceli,sú súčasťou spoločnosti,ako sa to nepodarilo je vidieť na Luníku 9 a na iných príkladoch.Je paradoxné,že tí politici a tie politické smery,aktivisti a mimovládki,ktoré rómom svojou chorou činnosťou za ťažké peniaze nepomohli,keď ich situácia ešte riešiteľná bola,teraz v „pomoci“ rovnakým spôsobom pokračujú.
Zásadným problémom je osveta a vzdelanie,skutočná osveta a skutočné vzdelanie,aby sa títo ľudia mohli v spoločnosti uplatniť-všetci!Nie jedinci,ale všetci,každý podľa svojich schopností,ktorých rozvoj im umožní iba Škola a vzdelanie,Škola,škola,a milionkrát škola!
A tá osveta,by nemala byť o tom,ako sú porušované ich ľudské,národné,kultúrne práva,ale mala by byť zameraná na hygienu,spolužitie,rodinné prostredie,na to že kradnúť sa nemá,že incest je hriech,že zvieratám sa neubližuje a podobne.Akosi neviem,ako by toto robili mimovládkyi a aktivisti,čo o rómoch nemajú ani potuchy a živého róma bez vysokej ešte nevideli a rómsku osadu poznajú iba z dokumentu CNN!
…no kým som odpovedal,príspevok sa „stiahol“.tak takto“

By |2019-12-18T14:00:40+00:0018. decembra 2019|Categories: Infovojna|0 Comments

About the Author:

Avatar

Leave A Comment